Wednesday, May 6, 2009

REKREASI

REKREASI??

Reksreasi merupakan satu aktiviti yang boleh dikatakan universal. Ramai yang boleh mengikutinya. Mungkin ada beberapa kategori dalam aktiviti ini seperti pengikut rekreasi. hanya sekadar minat dan ada yang memang mempunyai ilmu rekreasi. ada juga orang kata rekreasi suatu aktiviti berbahaya. Ada juga yang mengatakan rekreasi ini aktiviti buang masa dan cari susah. Hanya mereka yang cekal dan tabah mengerti erti sebenar. Yang agak bahaya golongan yang buat-buat pandai mengenai rekreasi. sendiri pikir la kawan.. memang ada golongan ini. main redah je... bahaya.. memang bahaya.
Bagaimana nak dikatakan mereka ini pofesional dalam rekreasi.?? sapa yang nak tauliah kan.. Persatuan Jurulatih Kebangsaan bawah KBS?? ish ?? ye ke?? kursus memang x payah bayar..Kualiti nye cam mana?? nak ajar jadi pemimpin rekreasi untuk melatih kayak.. masa kurusu (tahap 2 kat Johor) " kem udara air dan apa ntah ... yang belanjar besar nak wat kem tu" kayak x cukup.. so wat rakit cantum kayak jadi rakit.. apa semua ni.. x profesional.. nak bagi tauliah macam mana.. Pegi Kalapathar dan Everest Base cam pun cite lebih dari realiti... malu kami orang Malaysia bila Lopsang Sherpa buka rahsia.. Sapa layak nak bagi tauliah..
Ada yang dah jadikan rekreasi ini sebagai sumber pendapatan. bagus saya sokong.. tapi kena pro la bro.. nak amik duit orang kena bagi orang percaya dan kena buat terbaik..
so persoalan nye

Apa persepsi anda tentang rekreasi? suka-suka?? main-main?? enjoy-enjoy?? buat duit?? cari ilmu?? atau membuat percemaran??

Tolong skit cite kawan??

2 comments:

Farhan said...

bagi saye.. secara peribadi bidang rekreasi nie lebih kepada untuk mengisi masa lapang yang terlebih2 time belajar nie..

tidak dinafikan perbelanjaan yang besar mesti dikeluarkan setiap kali nak berekreasi, tak kira la daki gunung ke..scuba ke.. climbing ke.. dan laen2..

bile dah lame dalam rekreasi... maka timbul la niat nak jadi trainer bagi yang nak terus bergiat dalam rekreasi.. tuh yang pergi ambil sijil dengan KBS ke, private company ke.. dalam masa yang sama kualiti tuh harus dijaga kerana membawa tittle trainer... pikir2kan lah..

tuh je la idea setakat nie.. kalau ade ape2 lagi.. boleh la ditokok tambahkan.. ruang terbuka luas untuk berbincang... hehehe

-abe-

aina said...

rekreasi..ssuai utk semua peringkat umur.cewah,cam nk wat iklan.tp yes rekreasi bgus tuk semua.tp dgn cara btul la.jgn sesuka hti jek pegi tanpa proper arrangement.dr smua segi la.tu yg jd sesat sane sini.ilang la.rekreasi fun utk buat ramai2 ngn family,kwn2.so jom berekreasi.hehe.kpd yang konon cm tau sgt psl rekreasi,think again.btul ke cara anda berekreasi.kalau btul,bgusla,tp klo xbtul,btulkan.jgn bahayakan dr sendiri,org len,n jgn burukkan persepsi of rekreasi.thank you.;)