Tuesday, June 2, 2009

MEMALUKAN..KERANA KERAKUSAN



Stadium Sultan Mizan runtuh
02/06/2009 10:25am


KUALA TERENGGANU 2 Jun – Stadium Sultan Mizan di Gong Badak runtuh pagi ini menyebabkan kira-kira 70 peratus daripada strukturnya musnah.

Bagaimanapun sehingga kini tiada laporan mengenai kemalangan jiwa diterima dalam kejadian yang berlaku kira-kira pukul 8 pagi itu. - Utusan

petikan dari Utusan..

Terpikirkah kita.. kenapa perkara sebegini boleh terjadi.. Stadium yang menelan belanja ratusan juta ringgit ranap x sampai setahun.?? tentu ada yang tidak kena.. Baru tadi saya mengeluarkan isu politik dan sukan.. tidak dapat dipisahkan.. disebalik apa yang terjadi tentu ada liku yang dilalui sehinggakan Tuhan murka...
dek akal pendek saya ini paling ketara RAHSUAH.. suasana politik diseluruh negara hampir sama ... walaupun rujukan saya pada Kontraktor dari negeri Perlis.. rasanya perkara sebegini erlaku juga ditempat lain..
rentetan nye.>>. projek award XXX Juta...>>>. Pemberi award nak MAKAN juga.>>>. dan yang lain-lain pun nak.>>>.Bekal untuk Pilihanraya dan pemilihan perwakilan.>>>>..Kontaktor dah kekurangan XX Juta..>>>> Kontaktor ingin mendapat Untung (sapa niage x mau untung kan??) terpaksa guna metirial yang lebih rendah kualiti.>>>>.hasilnya KEJADIAN MEMALUKAN SEANTERO DUNIA.. Kalau di Kedah.. Swimming Pool SUKMA boleh guna ke?? Kite Pikir la Sendiri....

12 comments:

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

dahsyat2..
mcm khemah kenduri runtuh!
=(

Anonymous said...

menghabiskn wang rakyat......politik kong kali kong,yg mnjadi mangsa rakyak..berfikir la dgn bijak.

Mas said...

Bak kata Nabil - Lu pk la sendiri..!!!

ALoNa CintamaniszLite said...

Ohh..sebab ini kah Sultan Ganu pilih MB lain lepas PRU tahun lepas?

Mmg musim runtuh! Termasuk runtuh akhlak...

Unknown said...

ultramaaaannnn... tolong... kami dalam kesusahan... raksasa sedang menyerang...

ultraman: aku ngah cuti la.. try call wonders pet.. kerjasama depa baguih..

Azuan said...

betul tue...
guna duit berjuta2...
tak sampai 2 tahun dah runtuh..
huk3...

Anonymous said...

nasib x ada yg mati... nak salahkan sape dalam hal nie, pokok xkan bergoyang kalu x ada angin...

Seri said...

pasal rasuah nanti banyak jiwa melayang. harap2 tak ada lagi bangunan kerajaan runtuh kalau tak malu kita akitek malaysia tak ada klas.

WannssCFS said...

nie sumer pasal ultraman laa nie..kalo tak caya jom pi tgk blog aku...http://wannsscfs.blogspot.com

JENAGOR said...

takkan semua yang runtuh kerana rasuah.............kuasa YANG MAHA ESA pun kita kena terima juga. Jadikan ini teladan kepada kita semua. HANYA ALLAH YANG MAHA BERKUSA.

Unknown said...

terinma kasih kepada saudara jenagor yang comment.. dalam kontex ini apa yang saudara nyatakan memang tidak dapat di nafikan Apa yang berlaku atas kekuasaan NYE.. Kemurkaan tuhan itu ada sebab nye .. atas kesilapan kite.. Tuhan mampu meruntuhkan sebuah gunung dengan sekelip mata.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.