Monday, August 17, 2009

TERSUNGKUR LAGI!!!!

Dalam sehari dua ini setelah skuad negara berputih mata dalam kejohanan Badminton Dunia di India saya menantikan apa komen-komen dan juga pendapat-pendapat yang timbul dari media dan juga mereka yang bertanggungjawab.. namun agak sunyi sedikit buat kali ini. apakah wartawan sudah mula muak?? atau sudah menjadi perkara lumrah kegagalan demi kegagalan apa bila bertarung dalam pertandingan yang mempunyai prestige yang tinggi.
Strategi kite jauh berbeza jika dibandingkan strategi China.. Percaturan yang dilakukan kite telah kalah.. pernah kah kite belajar satu perkara yang agak menonjol... APA ADA PADA RANKING??? adakah pemain cina mengejar ranking atau mengejar kejuaran kejohanan prestige.???? China memberi pelabagai alasan untuk tidak hadir dalam kejohanan yang diangap kurang prestige bagi memberi tumpuan kpada kejohanan yang lebih menguntungkan.. sedar atau tidak percaturan mereka seakan menjadi.. kite cuma mengutip anak-anak bilis, padahal hasil lumayan ditengah lautan dibaham China. Kita ada ranking kerana banyak kali menang tetapi kejohanan pesisir pantai sahaja. dimana silap nye.. apakah kite tiada master plan.. untuk kita mencongak dari sekarang hingga 20 tahun akan datang.. tentu ada ... sejauh mana kajian balik dia jalankan.. ??
Bila isu gagal paling sinonim yang sering dia keluarkan dalma kenyataan adalah "Lemah Mental" sejauh mana lemahnya mental pemain kita?? saya pun tidak boleh menduga nya.. mungkin tuan-tuan mempunyai pendapat yang mungkin bernas untuk kita kongsi bersama..
let's share with us..

1 comment:

Rizkyzone said...

pertamax...

aq kecewa bulutangkis kelas dunia, tppanitianya amburadul, banyak peserta yg mengundurkan diri karena g nyama..

d tunggu coment dan folow baliknya kalau sempat