Monday, December 14, 2009

LAOS SEA GAMES 2009

CEMERLANG??

15 Dec 2009

sesuatu yang membanggakan seluruh rakyat Malaysia apabila Pasukan Bolasepak B23 Malaysia berjaya melangkah ke perlawan akhir Sukan Sea. sekian lama kita hampa..Namun kejayaan itu boleh lah kita puji.. Namum jika dilihat secara lebih mendalam persembahan pasukan kita masih belum barada dalam standard. jika ditanya kepada pakar performance analysis keputusan itu tidak lah seberapa.. Berapa banyak pemain kita kehilangan bola?? berapa banyak pemain kita ditewaskan one to one?? berapa banyak pemain kita seolah-olah tiada idea?? berapa cepat pemain kita nampak seakan longlai?? personal skill laos nampak lebih baik.. fitness laos nampak lebih bagus.. mungkin koordinasi mereka lemah.. itu bercerita pasal bolasepak.. any way tahniah..
Apa dah jadi dengan sukan lain.. ?? Silat belum menghasilkan emas.. hanya gangsa setakat hari ini.. Vieatnam dan Thailand seakan lagi meyerlah.. Pusaka kita mungkin kah BERKUBUR?? Sepak Takraw seolah2 bukan Berasal dari Malaysia..kita cuma meraik hanya satu pingat Perak setakat hari ini.. alasan sudah pun kedengaran.. Badminton nampak seakan hanya menyertai kejohanan sahaja.. walaupun pasukan wanita boleh membanggakan.. segalanya nampak lemau..
Aquatic memang kita ada kelebihan.. teruskan usaha untuk bersaing diperingkat lebih tinggi..mampu ke Olympic?? boleh.. kita boleh.. apa-apa pun good luck to every on yang involve in sports..

2 comments:

Rizkyzone said...

mengamankan pertamax dulu.....

Rizkyzone said...

moga malysia menang lawan vietnam d partai filan